سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ | Mon 20 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر عمومی شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۰:۳۶:۵۴

با حضور مقام‌های بلندپایه کشور و مدیران ارشد نفتی
همایش «صنعت نفت دانش بنیان؛ تبلور اقتصاد مقاومتی» آغاز به کار کرد

باشگاه خبری فراساحل: همایش «صنعت نفت دانش بنیان؛ تبلور اجرای اقتصاد مقاومتی» دقایقی پیش با حضور مقام‌های عالی‌رتبه کشور و مدیران ارشد صنعت نفت، در سالن همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت آغاز به کار کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، همایش «صنعت نفت دانش بنیان؛ تبلور اجرای اقتصاد مقاومتی» صبح امروز (شنبه، ٢٨ فروردین ماه) و از دقایقی پیش با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیران نفت، جمعی از نمایندگان مجلس، روسای دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور و مدیران ارشد صنعت نفت آغاز به کار کرد. بر اساس این گزارش، این همایش در مسیر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و با هدف بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی شکل‌گیری صنعت نفتی دانش بنیان، در ابتدای سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است، در حال برگزاری است.


وزارت نفت به عنوان نخستین وزارتخانه‌ای که برنامه‌های خود را برای نیل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری آماده کرد، اکنون نیز برآن است با برگزاری همایش «صنعت نفت دانش بنیان؛ تبلور اجرای اقتصاد مقاومتی» به معرفی اقدام‌های اجرا شده و برنامه‌های آتی خود در این زمینه بپردازد و در این مسیر، از نظریات و پیشنهادهای صاحبنظران در حوزه‌های دولت و مجلس و همچنین نظریات نخبگان جامعه دانشگاهی کشور بهره‌مند شود. در این همایش سه کارگاه جامع در حوزه سامانه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت نفت برگزار می‌شود و هفت پنل تخصصی نیز برگزار خواهد شد که پنل نخست به بررسی نقش دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در انتقال و توسعه دانش بنیادین فناوری در حوزه بالادست صنعت نفت (اکتشاف و تولید) اختصاص دارد و در پنل دوم، نقش دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در انتقال و توسعه دانش بنیادین فناوری در حوزه پایین دست این صنعت (صنایع پالایش؛ پتروشیمی و گاز) بررسی می‌شود.


نقش شرکت‌های اکتشاف و تولید (E&P) و شرکت‌های پیمانکار عمومی (GC) در انتقال و توسعه فناوری برای تحقق صنعت نفت دانش بنیان در پنل سوم و نقش شرکت‌های مذکور در ارتقای توان داخل (Local Content) با سیاست بازار در مقابل توسعه فناوری در پنل چهارم همایش مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. نقش پروژه ساخت ١٠ گروه کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت در انتقال و توسعه فناوری با مزیت تجاری-رقابتی و با رویکرد افزایش توان زنجیره ارزش صادرات خدمات فنی-مهندسی در پنل پنجم و موضوع بهینه سازی مصرف انرژی از طریق اصلاح فرایندها و انتقال و توسعه فناوریهای بهینه سازی در پنل ششم بررسی می‌شوند. همچنین نقش نهاد تنظیم کننده مقررات (رگولاتوری) برای انتقال و توسعه فناوری و ارتقای توان داخل برای تحقق اهداف صنعت نفت دانش بنیان در دستور کار پنل‌های ششم و هفتم همایش قرار می‌گیرد. همایش «صنعت نفت دانش بنیان؛ تبلور اجرای اقتصاد مقاومتی» که از صبح امروز (٢٨ فروردین ماه) در سالن همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت آغاز بکار کرده است، ساعت ١٩ امشب به کار خود پایان می‌دهد.



  کد خبر : 1477
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :